Marea Voluntariada nationala de mediu a scolarilor – regulament competitie

Marea Voluntariada nationala de mediu a scolarilor – regulament competitie

MAREA VOLUNTARIADĂ NAȚIONALĂ DE MEDIU A ȘCOLARILOR!
REGULI COMPETIȚIE

ATENTIE, ERATA!!!

textul:
18.Dovezile menționate mai sus vor fi trimise la adresa de e-mail: office@sempermusica.org. […]

devine:
18. Dovezile menționate mai sus vor fi trimise exclusiv prin intermdiul formularului de raportare disponibil la adresa: https://mareavoluntariada.ro/index.php/raportare/ […]

  1. Prezenta metodologie se aplică COMPETIȚIEI – MAREA VOLUNTARIADĂ NAȚIONALĂ DE MEDIU A ȘCOLARILOR! – denumită în continuare competiția, organizate la nivel național de către Asociația Semper Musica Filiala Tecuci, denumită în continuare ASMFT.
  2. MAREA VOLUNTARIADĂ NAȚIONALĂ DE MEDIU A ȘCOLARILOR este o competiție de educație pentru mediu adresată elevilor de gimnaziu, de la clasa pregătitoare la clasa a VIII a, din 105 școli gimnaziale, din 21 de județe diferite.
  3. Orice școală gimnazială, indiferent de județ, se poate înscrie la competiție.
  4. Maxim 5 școli gimnaziale vor fi selectate per fiecare județ, maximum 105 școli gimnaziale.
  5. 40% din numărul total de școli selectate vor fi școli gimnaziale din mediul rural sau urban mic.
  6. Înscrierea se poate face de către cadrul didactic/directorul unității de învățământ prin completarea formularului de înscriere disponibil online la adresa: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScGAyBGJLPjKss33_Wc6FV-L9qJBac-2Vp5oif9QwZ1DkgVjQ/viewform
  7. Înscrierea și acceptarea pentru participare la competiție înseamnă automat accesul școlii gimnaziale selectată la faza 2 a proiectului – EDUCAȚIE DE MEDIU CONTINUĂ – și la sistemul de ACREDITARE DE TIP ȘCOALĂ ECO, dacă vor fi îndepliniți parametrii de acreditare.
  8. Procesul de selecție va fi organizat intern de către echipa de management a proiectului – MAREA VOLUNTARIADĂ NAȚIONALĂ DE MEDIU A ȘCOLARILOR! – și va fi bazat strict pe respectarea indicatorilor asumați în propunerea de proiect: 105 școli selectate din 21 județe, 31.500 elevi participanți la acțiunile de mediu PRE-DEFINITE.
  9. Fiecare școală gimnazială selectată va semna un acord de colaborare pentru competiție în care își va asuma obligativitatea organizării a minim 12 acțiuni de mediu adresate propriilor elevi dintre cele PRE-DEFINITE promovate de organizator în cadrul website-ului proiectului: www.mareavoluntariada.ro
  10. Ulterior selectării și contractării, școala gimnazială va putea să își aleagă dintre acțiunile de mediu PRE-DEFINITE prezentate pe website-ul proiectului – www.mareavoluntariada.ro, iar în funcție de alegeri, școala va putea primi KIT-uri cu materiale necesare organizării acțiunilor respective.
  11. KIT-urile de materiale pot conține: mănuși de unică folosință, saci menajeri, puieți pentru plantări comunitare, panouri educaționale cu privire la importanța reciclării, a celor 3R și a colectării selective, plăcuța proiectului, gazon, araci, afișe de promovare. KIT-urile vor fi trimise către școlile participante înainte de începerea competiției.
  12. Ulterior selectării, școlile gimnaziale vor fi invitate să citească prezenta metodologie de concurs.
  13. Perioada competiției va fi aprilie-mai 2019. În cazul în care perioada se va schimba, organizatorul competiției are obligația de a anunța în timpul util școlile selectate.
  14. Participarea la competiția națională de mediu presupune ca școala gimnazială selectată să își aleagă una sau toate acțiunile de mediu PRE-DEFINITE prezentate pe website-ului proiectului – www.mareavoluntariada.ro -, fiecare acțiune beneficiind de un punctaj specific, după cum urmează:Ecologizează o zonă din comunitatea ta împreună cu elevii = 5 puncte
    Plantează în comunitate minim 20 de puieți = 10 puncte
    Transformă cu elevii tăi PET-urile folosite în lucruri utile pentru clasă = 5 puncte
    Colectează și reciclează minim 10 kg de hârtie = 10 puncte
    Colectează și reciclează minim 2 saci de PET-uri de plastic = 6 puncte
    Organizează cel puțin o sesiune legată de importanța reciclării = 9 puncte
    Organizează cel puțin o sesiune legată de cei 3R – Reducere-Refolosire-Reciclare = 9 puncte
    Organizează cel puțin o sesiune legată de importanța colectării selective = 9 puncte
    Colectează minim 10 kg de sticlă folosită = 8 puncte
    Colectează minim 1 sac de conserve = 8 puncte

ȘCOLILE PARTICIPANTE POT ORGANIZA DE N ORI FIECARE ACTIVITATE!

  1. Organizatorul competiției își rezervă dreptul de a modifica acțiunile menționate mai sus, de a adăuga alte acțiuni sau de a modifica punctajul aferent acestora numai înaintea competiției. Variantă finală a acestora va fi postată pe website-ul competiției: www.mareavoluntariada.ro
  2. Punctele pentru fiecare acțiune sunt primite de către școala gimnazială participantă la competiție numai după trimiterea către organizator de dovezi după cum urmează:

– Poze clare și reprezentative pentru acțiunile organizate din care să reiasă specificul acțiunii și numărul de participanți.

– Chitanțe primite de la centrele de colectare în care sunt evidențiate detalii legate de cantitatea de deșeuri reciclată.

– Poze clare cu materialele colectate în vederea reciclării.

  1. Validarea dovezilor de către echipa proiectului va duce la oferirea punctelor aferente.
  2. Dovezile menționate mai sus vor fi trimise la adresa de e-mail: office@sempermusica.org. Acestea pot fi trimise calup, de la mai multe acțiuni, sau individual. În cadrul e-mail-ului se vor specifica acțiunile care au fost organizate și numărul acestora precum și numărul de elevi participanți, părinți, tineri, autorități publice, numărul de deșeuri colectate: X kg hârtie etc.
  3. Dacă acțiunea aleasă de școala gimnazială nu include KIT – de exemplu: colectă de hârtie folosită – atunci școala participantă este liberă să realizeze activitatea cum dorește respectând legislația în vigoare, regulile impuse de Ministerul Educației sau de alte instituții locale.
  4. Numărul de KIT-uri este limitat; fiecare școală gimnazială selectată va primi câte 1 KIT. Organizatorul nu va suplimenta numărul KIT-urilor înaintea, pe parcursul sau după finalizarea competiției.
  5. În cazul în care o școală gimnazială dorește să realizeze o activitate care necesită KIT de mai multe ori, în situația în care nu există varianta suplimentării materialelor de către organizator, școala va trebui să identifice resurse locale pentru organizarea acțiunii respective.
  6. PUNCTE SUPLIMENTARE. Acestea vor fi acordate școlii gimnaziale care implică și alte grupuri din comunitate în acțiunile pe care le organizează cu elevii proprii, după cum urmează:Implică minim 5 părinți = 10 puncte;
    Implică 3 tineri din comunitate = 10 puncte;
    Implică un reprezentant al Primăriei sau un membru al Consiliului Local = 15 puncte.
    Implică un ONG local (asociație sau fundație care se ocupă cu proiecte de mediu) = 10 puncte

PUNCTELE SUPLIMENTARE VOR FI ACORDATE PESTE PUNCTAJUL AFERENT FIECĂREI ACȚIUNI.

  1. Validarea punctelor suplimentare se va face de către echipa de proiect NUMAI după primirea de dovezi de la școlile participante la competiție. Dovezile, în acest caz, sunt reprezentate de POZE clare din care să reiasă numărul de părinți, numărul de tineri, reprezentantul Primăriei sau al Consiliului Local.
  2. Oricare dintre școlile gimnaziale participante la competiție poate solicita informații cu privire la numărul de puncte adunat în urma acțiunilor realizate. Acest lucru se va realiza în scris prin trimiterea unui e-mail către organizator la adresa de e-mail: bmistrate@gmail.com
  3. Școala selectată își va lua toate măsurile necesare pentru asigurarea siguranței elevilor în timpul acțiunilor programate.
  4. Școala participantă își ia obligația de a posta o plăcuță din Komatex în interiorul școlii sau pe fațada acesteia, plăcuță care menționează participarea în competiție.
  5. Finanțatorul proiectului – Asociația Serviciul APEL – nu va participa la selecția școlilor, acordarea punctajelor sau desemnarea câștigătorilor. Procesul va fi realizat intern de către organizator.
  6. Finanțatorul competiției – ASOCIAȚIA SERVICIUL APEL – nu are nici un fel de obligație față de școlile participante.

ACORDAREA PREMIILOR

  1. Școala gimnazială care adună cele mai multe puncte validate de către echipa proiectului prin dovezile trimise către aceasta câștigă LOCUL I.
  2. Se vor acorda premii primelor 5 școli gimnaziale cu punctajul cel mai mare.
  3. Desemnarea câștigătorilor se va face STRICT pe bază de punctaj.
  4. Premiile constau în produse la alegere de următoarele valori:

LOCUL I – 1.500 euro

LOCUL II – 1.000 euro

LOCUL III – 500 euro

LOCUL IV – 250 euro

LOCUL V – 250 euro

 

  1. Școlile desemnate câștigătoare își vor putea alege produse de sumele menționate mai sus astfel: mobilier școlar sau echipament IT, alte materiale educaționale.
  2. Anunțarea școlilor câștigătoare se va face pe website-ului proiectului: www.mareavoluntariada.ro Anunțul va fi făcut la maximum o săptămână de la închiderea competiției.
  3. Câștigătorii vor fi promovați prin website-ul proiectului, comunicate de presă etc. atât online, cât și offline.
  4. Organizatorul competiției își rezervă dreptul de a modifica prezenta metodologie NUMAI înainte competiției. Modificările făcute vor fi prezentate școlilor selectate pentru competiție.

MENȚIUNI:

  1. EDUCAȚIA DE MEDIU CONTINUĂ va beneficia de un regulament propriu. Acesta va fi transmis către școlile gimnaziale participante la competiție în timpul competiției sau după finalizare acesteia.
  2. EDUCAȚIA DE MEDIU CONTINUĂ va fi adresată NUMAI școlilor gimnaziale participante la competiție și NU și celor din afara acesteia.
  3. PREMIILE aferente EDUCAȚIEI DE MEDIU CONTINUĂ vor putea fi oferite NUMAI școlilor gimnaziale care NU au fost premiate în urma desfășurării competiției, în limita a 12 premii a câte 100 euro, maximum 12 școli premiate.
  4. ACREDITAREA DE TIP ȘCOALĂ ECO va beneficia de un regulament propriu. ACREDITAREA va fi putea fi obținută NUMAI de școlile gimnaziale care:

4.1. Au participat la competiția de mediu

4.2. Au participat la Educația de mediu continuă

  1. NUMAI școlile gimnaziale care au participat la ambele module prezentate mai sus la punctele 4.1. și 4.2. vor putea aplica și primi ACREDITAREA DE TIP ȘCOALA ECO.
  2. ACREDITAREA DE TIP ȘCOALĂ ECO se adresează doar școlilor gimnaziale selectate pentru competiție, care au participat și finalizat competiția și care au participat și la modulul nr. 2 menționat mai sus la punctul 4.2.
  3. ACREDITAREA DE TIP ȘCOALĂ ECO, ulterior finalizării proiectului, va putea fi oferită oricărei școli gimnaziale de la nivel național, indiferent dacă a participat sau nu la modulele prezentate mai sus la punctele 4.1. și 4.2.

ORGANIZATOR:

  1. Organizatorul acestei competitii este Asociatia Semper Musica Filiala Tecuci
    2. Finantator: Asociația Servicul Apel, Uniunea Europeană
    3. Partener: Asociatia Semper Musica București

CONTACT:

  1. Pentru intrebari, ne puteti contacta la office@sempermusica.org